Åsiktsinlägg

Kan man inte vara en hästälskare om man gillar andra saker?
Det är frågan. Det verkar vara såhär i andra människors ögon : Hej jag heter Agnes 13 år,går i bland dom snobbigaste skolorna i sthlm och har bara märkeskläder nej usch jag hatar djur och hästar.ELLER Hej jag heter Agnes,mitt liv är chill jag tillbringar all min tid förutom den tiden jag går i skolan i stallet. Kläder,mode och smink finns inte i mitt liv!


MEN DET FINNS INGET MITTIMELLAN? Jag älskar hästar,det är en skitstor del i mitt liv. Jag ÄLSKAR djur! Jag kan inte leva utan djur och med det menar jag det. Jag äger en fransk jätte vädur,två bondkatter och två tamråttor. JA ni hörde rätt. Och inte skäms jag för det? Jag är ingen jävla snobb som sitter och skryter om hur perfekt mitt liv är. Jag är inte den personen som lägger all min tid som blir över i stallet. Jag är mittimellan. Hästarna är största delen av mitt liv,men... jag har ingen häst och det kan inte hjälpas. Därför efter att jag bytte stall så har det inte blitt så att jag har varit lika mycket i stallet. Jag har haft SJUKT mycket prov,läxförhör och redovisningar. Men jag tycker om smink,kläder och har märkesgrejjer. Men bara för att man gillar EN sak kan man inte gilla NÅGOT annat då? Jag vill alltid ha djur och hästar i mitt liv,men jag skulle inte kunna tänka mig att vara ridlärare? Jag vill bli veterinär och de målet vill jag nå! Därför tycker jag att det är fel att skriva att om man går ut på stan en dag och så hittar någon en snygg jacka och skriver : ''woaaaaaah vilken snygg jacka!''  och sen säga att den personen inte är en riktig hästälskare för att den går och köper kläder... Det här är absolut inte riktat till en person utan typ alla hästmänniskor i hela sverige!

Samma sak tex i skolan hörde jag en gång när nån sa typ på bilden :jag vet vad agnes ska rita...en häst!

Tror ni på det själva? OM du gillar basket skulle du ritat en basketboll då? Om en annan tjej dansar...skulle hon ritat en danssko då? Vf är det så självklart? Snacka om att jag fick lite lite respekt för den personen då och drog en asdryg kommentar...

Jag ÄR en hästälskare och kommer alltid att vara,men jag gillar allt som alla andra människor också gör! Det behövs lite nytänkande här i världen...

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Youg go girl! Jag är visserligen nog mer hästnörd än vad du är, men får också alltid höra onödiga dryga kommentarer..

2011-12-27 @ 09:55:39
URL: http://mirjaams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0