Pluggtips!

Den här kvällen har jag verkligen gjort mina läxor ordentligt! Det hände faktiskt inte ofta förra terminen,då gjorde jag dom halft ena dagen och satt och sistaminutenpluggade dagen innan...Inte ett hållande koncept kan jag meddela haha! Satte mig med min redovisning och bara fokuserade på den i en halvtimme och blev klar med den . Blev typ förvånad över hur fort det gick. Annars blir det ju lätt att man sätter sig vid tv:n tar en macka går omkring,smsar osv. Men ett tips är att sätt mobilen på ljudlöst helst utan vibration,sätter sig i ett tyst rum och typ  låtsas att du tävlar med någon. Det låter sjukt konstigt,och jävligt egotrippat hehe, men motivationen ökar hos dig och det blir det enda du fokuserar på. När jag och Olena sitter brevid varandra på matten känner man ibland det där "vilken uppgift är du på?" och sen tio minuter senare samma fråga från vardera igen haha... Men det är typ sånt som får mig att jobba vidare. Ta inte det här fel nu och tror att jag tycker att jag själv är så mycket bättre än alla andra och jämför mig med alla haha. Inte det jag syftar på,utan att öka pluggmotivationen hos DIG och hållen den vid LIV. Den brukar ju oftast slockna efter en halv vecka i skolan... Men testa tipsen iallafall om du har svårt att koncentrera dig hemma. Musik brukar inte funka för mig heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0