Gästbloggning alá Frida

Hejhej,
Agnes bad mig att gästblogga lite, så here i am :)
jag heter Frida och är 14 år gammal, rider och tävlar en ponny som heter Lothar 39, är en mycket speciell D-ponny i sina bästa år. För att vara mer exakt är han 144,7cm i manke, född 03 (8 år gammal), sådär underbart söt och av färgen rödskimmel.
Gud vad tråkig jag är, sitter och rabblar upp massa fakta? men jaja, live with it !
Jag hyr honom från AW, och när jag fick honom för ett halvår sedan hade han bara gått pay&jumper, men det kan jag säga, har förändrats ! :)) Nu tävlar vi LB med placeringar och vinster (minst en rosett hem från varje tävling) och siktar mot LA till våren. Har hoppat det innan på p&j, fast då med bäst ett ner.
När det gäller ridningen vill han alltid göra allt på bästa sätt - även om han egentligen inte pallar - fast kan bli otroligt stark när han känner för det.
Väldigt lugn på tävlingsplats, kan stå och sova precis innan han ska in på banan men när han väl kommer in där, då kan han inte stå still utan vill bara galoppera runt :)
Annat är det när man vill ta fina bilder, då är han bäst på att ta det lugnt så man känner sig säker när man galopperar runt där i bara klänning och hästen !
just nu går han i en härlig hage på aw's ridläger och softar järnet, skönt för honom, inte lika för mig (saknar honom som fan)
men jag älskar min ponny av hela mitt hjärta <3
nu över till mej,
jag heter som sagt Frida och är en blond tös (haha) som skrattar åt allt. kan sitta och skratta åt en pinne om jag känner för det (A)
Hatar igentligen att beskriva mig själv, lixom, vad ska jag skriva? hur förklarat jag mig på bästa sätt för någon som aldrig har sett mig?
jaja, nu pallar jag inte skriva mer, blir glad om ni pallar ta er igenom denna uppsats :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0