Tävlingsdag,ta't med en nypa salt

Kom nyss hem från KM:et. Det gick faktiskt bra enligt mig själv och kunde väl inte begära så mycket mer än att komma runt banan och hålla sig sittandes på. vilket vi gjorde,målet uppfyllt! Men visst självklart blev jag utan placering men det var inte långt ifrån,tror det skillde några få bara?!? Klart de flesta lektionsponnyryttare blir besvikna när 4/5 placerade var privatponnysar och 3 av dom inte ens står på ridskolan. Alla hade jättefina rundor och ska vara jättenöjda. Varför dom slog ihop privat och lektionsponny var för att det var för få anmälningar i privat... Därför blev det som det blev,och nej jag skyller inte ifrån mig på det. Utan det ÄR så att om man hyr/äger/lånar en privathäst/ponny så HAR man tusen gånger bättre förutsättningar än vad en lektionsponnyryttare har. Därför tycker jag personligen att det var fel att göra så. Men gjort är gjort och jag har haft en sjukt kul dag. Hoppas på att få komma ut mer nu eftersom det gick såpass bra som det gjorde. Jag har film så ni får filmen senare ikväll för jag ska chilla galet framför solsidan och williams lista ikväll med en fet kanelbulle efter en träningshelg (tas med en nypa salt).
 
Någon jag verkligen skulle vilja lyfta fram här på bloggen är Hedda Sievert som hade en superfin runda. Asso jag tycker själv att det är helt sjukt hur mycket Hedda och Myntha har utvecklas. Ponnyn är ju en helt annan och dom är inte två individer som tävlar utan det har blivit ETT ekipage! Grattis till 3:dje platsen Hedda!

Kommentarer
Postat av: Va

Om man har en egen häst rider man typ 5 gånger i veckn om inte mer, och man inte har en egen häst kanske man rider 2-3 gånger i veckan. Privathästarna har ju DUBBELT så stor chans som
Lektions hästarna har att vinna.

2012-11-11 @ 20:41:26
Postat av: Mirjam

Jag tycker också det är dålig stil :( men när de beställde pokalerna så var det jättelite anmälningar i både privatponny & lektionsponny.. Annars så var det tänkt att privatponnysarna skulle gå mot privathästarna, just eftersom man har helt andra förutsättningar när man har hästen själv än när det är en privat ;)

2012-11-11 @ 21:05:49
URL: http://mirjaams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0